Weboldal készítés

Chatbotok alkalmazása

Chatbotok alkalmazása

Mi a chatbot?

Olyan fejlett szoftvereket hívunk chatbotnak, amelyek képesek az emberihez hasonló kommunikációra és mindezt ineraktív módon teszik.


Miért van szükség chatbotra?

A gyors ügyfélkommunikáció miatt a chatbotok alkalmazását manapság már minden terület alkalmazza a valós idejű kommunikáció miatt.

Hol van már az az idő mikor a vásárló a megrendelt áruval kapcsolatosan levélben, emailben vagy telefonon érdeklődött?

Azok a vállalkozások akik nem tudnak gyorsan és megfelelően kommunikálni ügyfeleikkel, hátrányba kerülnek.  Egyre kevésbé érünk arra rá, hogy telefonon menüpontok közt navigálva és háttérzenére várva várjuk az ügyfélszolgálat kapcsolását.

Az emberek a nap nagy részét az internet böngészésével, közösségi oldalak nézegetésésvel töltik, így megtanulják és megszeretik a chat-ek használatát, ezért szívesen használnak azonnali üzenet küldési lehetőséget ha valami kérdés merülne fel a vásárlás vagy nézelődés során. Ma már fejlett mesterséges intelligenciával rendelkező algoritmusok ugynevezett 'botok' képesek válaszolni az ügyfelek kérdéseire de lehetőség van arra is hogy élő ember válaszoljon a feltett kérdéseinkre. Ma már minden nyelven elérhetők a chatbot szolgáltatások, így magyarul is, de természetesen angol nyelvterületen terjedtek el legjobban.

Előnyük, hogy korlátlan számú ügyfelet tudnak kiszolgálni és képesek a tanulásra, fejlődésre.


Felhasználási területek

  • Webes alkalmazások (pl. webáruházak)
  • Vendéglátás (pl.rendelések leadása, szobafoglalások)
  • Mozi, színház (foglalások kezelése)
  • Egyszerűbb weboldalaknál szolgáltatásokról érdeklődés, információk gyűjtése


Chatbotok típusai

1. Előre megírt chatbot

Az ilyen típusú chatbotok egy előre megírt séma alapján dolgoznak. A kérdések és az arra adható válaszok előre meg vannak írva. Ezek a leginkább elterjedt és olcsóbb megoldások jelenleg. Ilyen például a Facebook messenger chatbotja is, amely előre képes tájékoztatni vagy eseményt elindítani.

2. Intelligens chatbot

Az intelligens chatbotok képesek az kommunikációt irányítani és fejlődnek, tanulnak közben és a tanult dolgokat fel is használják a következő beszélgetéseikben.