Olyan fejlett szoftvereket hívunk chatbotnak, amelyek képesek az emberihez hasonló kommunikációra és mindezt ineraktív módon teszik.
A gyors ügyfélkommunikáció miatt a chatbotok alkalmazását manapság már minden terület alkalmazza a valós idejű kommunikáció miatt.
Hol van már az az idő mikor a vásárló a megrendelt áruval kapcsolatosan levélben, emailben vagy telefonon érdeklődött?
Azok a vállalkozások akik nem tudnak gyorsan és megfelelően kommunikálni ügyfeleikkel, hátrányba kerülnek. Egyre kevésbé érünk arra rá, hogy telefonon menüpontok közt navigálva és háttérzenére várva várjuk az ügyfélszolgálat kapcsolását.
Az emberek a nap nagy részét az internet böngészésével, közösségi oldalak nézegetésésvel töltik, így megtanulják és megszeretik a chat-ek használatát, ezért szívesen használnak azonnali üzenet küldési lehetőséget ha valami kérdés merülne fel a vásárlás vagy nézelődés során. Ma már fejlett mesterséges intelligenciával rendelkező algoritmusok ugynevezett 'botok' képesek válaszolni az ügyfelek kérdéseire de lehetőség van arra is hogy élő ember válaszoljon a feltett kérdéseinkre. Ma már minden nyelven elérhetők a chatbot szolgáltatások, így magyarul is, de természetesen angol nyelvterületen terjedtek el legjobban.
Előnyük, hogy korlátlan számú ügyfelet tudnak kiszolgálni és képesek a tanulásra, fejlődésre.
1. Előre megírt chatbot
Az ilyen típusú chatbotok egy előre megírt séma alapján dolgoznak. A kérdések és az arra adható válaszok előre meg vannak írva. Ezek a leginkább elterjedt és olcsóbb megoldások jelenleg. Ilyen például a Facebook messenger chatbotja is, amely előre képes tájékoztatni vagy eseményt elindítani.
2. Intelligens chatbot
Az intelligens chatbotok képesek az kommunikációt irányítani és fejlődnek, tanulnak közben és a tanult dolgokat fel is használják a következő beszélgetéseikben.