A szó maga a "webes napló" azaz a "weblog" kifejezésnek a rövidülése. A blog lehet olyan weboldal ami naplószerű bejegyzéseket tartalmaz és vagy egyfajta kategóriában tartalmaz írásokat vagy többféle hasonló kategóriában, illetva a blog képezheti egy weboldal részét is. Tartalmait bejegyzéseknek hívjuk, általában szöveget, képet videót, tartalmaznak.
A blog lehet nyilvános vagy privát, utóbbi esetben a tulajdonos adhat hozzáférést a blog bejegyzéseihez. Amennyiben nyilvános a blog, akkor bárki megnézheti, olvashatja. Jellege szerint lehet személyes vagy üzleti. A blog oldalán mindig a legfrisebb bejegyzés kerül legfelülre és lejebb haladva a régebbi tartalmakat találjuk meg, így segítve a látogatókat, hogy mindig a legfrisebb bejegyzéseket találja meg. A személyes blogok általános, hétköznapi témákról, gondolatokról szólnak, az üzleti blogok célja hogy a vállalkozás vagy cég szakmailag közelebb kerülhessen a látogatóihoz szolgáltatásai, termékeik bemutatásán keresztül vagy egy felmerülő probléma megoldásának leírása által.
Egy vállalkozás életében mindig történik valami amiről lehet írni. Például termék bevezetése, szolgáltatások, üzleti- szakmai megoldások, esettanulmány.
Rendszeresen tartalmat írni nem könnyű, hogy fenntartsd a látogatóid figyelmét, viszont látogatókat vonz az oldaladra akik megismerhetik ezáltal jobban a céged. Gyűjts témákat, hogy miről akarsz írni, írd ezt egy listába össze magadnak majd ahogy időd engedi dolgozd ki a témákat. Előre is megírhatsz néhány bejegyzést és az SWGY CMS 4.0 rendszerünkben be tudod állítani hogy milyen időközönként jelenjenek meg ezek a posztok. Lehetnek hosszabb hangvételű cikkek és rövidebbek is, bár a tapasztalat azt mutatja hogy a hosszabbakat nem olvassák végig az emberek. Gyorsan szeretnek, sok információt szerezni, kevés tartalomból.
Szánj rá néha időt, mert a bejegyzések megírása, időigényes feladat, viszont megéri foglalkozni vele, mert ezáltal ismerik meg jobban a céged és téged.