Webáruházad tervezésénélnél egy jól felépített kategória fa struktúra segíti a vevőket a termékek közt eligazodni. Fontos, hogy ne legyen sok kategória, de egy kategóriát se láss el több száz termékkel, inkább készíts nekik alkategóriákat. Érdemes ezt alaposan megtervezni, hiszen a vevők a webáruházban ez alapján fognak eligazodni, és keresőoptimalizálás szempontból is fontos szerepük van.
A kép forrása: ccnull.de Bilddatenbank a Foter.com - on
Egy jó webáruház motor keresőbarát URL-eket alkalmaz, illetve ha egyedi fejlesztésű webáruházat fogsz használni, akkor erre kérdezz rá a fejlesztőnél. A jó URL-ek első ránézésre is mutatják hogy jó oldalon vagyunk.
Például egy cipőket árusító webáruházban ez kb így néz ki: www.valamiaruhaz.hu/cipok/ferfi_cipok/ferfi_edzocipok
Az URL-ekbe ne legyen nagy és ékezetes betű! Sok webáruház esetében láttam azt is hogy, nem az URL-ben jelenik meg a főkategória hanem helyébe lép az alkategória az URL-ben és ott viszont a morzsában látjuk hogy épp melyik szinten vagyunk.
Például: www.valamiaruhaz.hu/termek/highland-charcoal-oak-komod
ez szerepel az URL-ben és a morzsában a teljes útvonalat tüntetjük fel, így tudja a vásárló, hogy épp hol jár a termékek közt: (mint itt a mellékelt képen)
A morzsa a menüpontok alatt és a termék oldal felett helyezkedik el jól látható helyen és a termék útvonalát tartalmazza.
Visszatérve a kategória fához, törekedni kell rá, hogy lehetőleg 3. szintnél mélyebben ne kategorizáljunk. Valahogy így nézzen ki:
1. főkategória
2. szint alkategória 1
3. szint alkategória 1
3. szint alkategória 2
3. szint alkategória 3
3. szint alkategória 4
2. szint alkategória 2
2. főkategória
Amennyiben így teszel, a látogatóid könnyebben tudják majd megtalálni egy-egy termékedet.